Vaelluskalaratkaisu Kemijoen Taivalkosken voimalaitokselle

Kerroimme vuoden alkajaisiksi, että suunnittelemme ja toteutamme vaelluskaloille padon ohitusratkaisun Taivalkosken voimalaitoksen yhteyteen. Keräsimme tammikuussa verkkosivuilla ja kasvokkain tapaamisissa näkemyksiä parhaasta Taivalkosken padon ohitusratkaisusta. Yhteensä 1 727 ihmistä otti kantaa padon ohituksen toteutustapaan. 65 % kannanotoista meni kalauomalle, 30 % Kalasydämelle ja 5 % kalaportaalle.

Kemijoki Oy: Taivalkosken voimalaitoksen vaelluskalaratkaisu etenee

Keräsimme tammikuun ajan näkemyksiä Taivalkosken padon parhaasta ohitusratkaisusta. Yhteensä 1 727 ihmistä kertoi mielipiteensä Taivalkosken ohitusratkaisun toteutustavasta. 65 % äänistä meni kalauomalle, 30 % Kalasydämelle ja 5 % kalaportaalle.

Kemijoki Oy: Vaelluskalaratkaisu Kemijoen Taivalkosken voimalaitokselle

Suunnittelemme ja toteutamme vaelluskaloille padon ohitusratkaisun Kemijoen Taivalkosken voimalaitoksen yhteyteen. Padon ohitus toteutetaan kalaportaan, Kalasydämen tai kalauoman avulla. Keräämme tammikuun 2019 ajan mielipiteitä Taivalkosken vaelluskalaratkaisun toteutustavasta. Toivomme vaelluskalakantojen elvyttämisestä kiinnostuneiden osallistuvan keskusteluun ja tutustumaan padon ohitusvaihtoehtoihin.